Wersja obowiązująca z dnia
Honorowy Obywatel Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Termin załatwienia
Wniosek wraz z projektem uchwały składany jest do Przewodniczącego Sejmiku Województwa Warmińsko - Mazurskiego, który nadaje bieg w trybie regulaminowym przewidzianym dla inicjatywy uchwałodawczej.Osoba kontaktowa
Anna Maksyśko-MuchaMiejsce załatwienia
Telefon kontaktowy
089 521 92 00Adres e-mail
ks@warmia.mazury.plSposób załatwienia
Z wnioskiem o nadanie Honorowego Obywatelstwa może występować do Sejmiku Województwa Warmińsko - Mazurskiego: Zarząd Województwa, grupa co najmniej 10 radnych.
Nadanie Honorowego Obywatelstwa następuje na podstawie uchwały Sejmiku Województwa Warmińsko - Mazurskiego, po wyrażeniu opinii przez Komisję Samorządu Terytorialnego i Bezpieczeństwa Publicznego Sejmiku Województwa Warmińsko - Mazurskiego.
Miejsce odbioru
Wręczenie Aktu Nadania Honorowego Obywatelstwa dokonuje Marszałek Województwa Warmińsko Mazurskiego i Przewodniczący Sejmiku Województwa Warmińsko - Mazurskiego na sesji Sejmiku (w miejscu obrad).
Wymagane Dokumenty
Wniosek powinien zawierać dane o kandydacie, charakterystykę kandydata uzasadniającą jego wyróżnienie, jego zgodę oraz projekt uchwały w sprawie nadania Honorowego Obywatelstwa - nie ma wzoru wniosku.
Czas realizacji
Wręczenie Aktu Nadania oraz dokonanie wpisu do Księgi Honorowych Obywateli odbywa się podczas sesji Sejmiku w terminie 3 miesięcy od nadania Honorowego Obywatelstwa.
Tryb odwoławczy
Uchwała Sejmiku może zostać zaskarżona do sądu administracyjnego przez osobę, która wykaże w tym swój interes prawny.
Podstawa prawna
Uchwała Nr XXXIV/479/05 Sejmiku Województwa Warmińsko - Mazurskiego z dnia 31 sierpnia 2005 r. w sprawie nadania Honorowego Obywatelstwa Województwa Warmińsko - Mazurskiego.